Serang tadika

ALOR GAJAH: Seorang guru wanita bersama empat muridnya mengalami detik mencemaskan apabila dua lelaki bersenjatakan parang menceroboh Taman Didikan Kanak-kanak (Tadika) Perpaduan di Taman Bukit Rembia di sini, semalam.
Dalam kejadian kira-kira jam 12.15 tengah hari itu, mangsa yang berusia 50 tahun dipercayai menunggu ibu bapa empat murid berkenaan apabila tiba-tiba muncul dua lelaki berusia 30-an yang menaiki sebuah kereta Proton Wira dengan membawa senjata tajam.
Ketua Polis Alor Gajah, Superintendan Umar Ali Shaifuddin Shaharuddin, berkata sebelum kejadian, guru berkenaan berada di luar pagar tadika untuk menemani empat muridnya menunggu ibu bapa masing-masing.

Menurutnya, tiba-tiba muncul sebuah kereta hitam dinaiki tiga lelaki berhenti di hadapan mereka.

Umar berkata, berikutan itu polis kini giat memburu tiga suspek terbabit dan kes masih dalam siasatan berikutan penjenayah terbabit dipercayai menggunakan nombor pendaftaran kenderaan palsu.

“Guru wanita berkenaan tidak mengesyaki apa-apa sehingga keluar dua lelaki dengan seorang daripada mereka membawa sebilah parang yang mengugut mangsa menyerahkan barang berharga. “Akibat bimbang keselamatan muridnya dicederakan, guru berkenaan terpaksa akur dan mengikut arahan suspek yang kemudian mengarahkan mereka masuk dalam tadika.

“Suspek meminta barang kemas yang dipakai guru itu seperti rantai leher dan gelang tangan selain wang tunai sebelum melarikan diri dengan memecut kenderaan yang menunggu di luar tanpa mencederakan semua mangsa terbabit. Kejadian membabitkan kerugian kira-kira RM6,000,” katanya ketika ditemui, di sini, semalam.

Umar berkata, berikutan itu polis kini giat memburu tiga suspek terbabit dan kes masih dalam siasatan berikutan penjenayah terbabit dipercayai menggunakan nombor pendaftaran kenderaan palsu.

Katanya, kes berkenaan kini disiasat mengikut Seksyen 397 Kanun Keseksaan iaitu samun berkumpulan bersenjata jika sabit kesalahan boleh dipenjara sehingga 20 tahun dan sebatan. SUMBER

0 ulasan:

Catat Ulasan