Lelaki ditikam mati kejar penjenayah

KUALA LUMPUR: Mengerikan walaupun ditikam bertubi-tubi dengan pisau di beberapa bahagian tubuhnya, seorang pemuda yang berlumuran darah masih mampu bangkit dan mengejar kumpulan penjenayah yang menyamun duit dan telefon bimbitnya sejauh beberapa meter sambil menjerit meminta pertolongan.
Namun, pemuda terbabit rebah sebelum menghembuskan nafas terakhir disaksikan beberapa orang di tempat kejadian berhampiran bangunan Wisma Sime Darby, Jalan Sultan Ismail, di sini.
Dalam kejadian jam 9.30 malam, Jumaat lalu, mangsa yang terbaring tidak sedarkan diri sempat dilihat beberapa pengguna jalan raya yang berhenti di lampu isyarat di kawasan itu.

Menurut seorang saksi kejadian yang hanya mahu dikenali sebagai Alias, 30-an berkata, dia bersama rakan dalam perjalanan pulang dari tempat kerja dengan menunggang motosikal sebelum berhenti berhampiran lampu isyarat di kawasan kejadian.

“Ketika itu saya melihat sekumpulan lelaki seolah-olah sedang bergurau sesama sendiri di tepi jejantas berhampiran persimpangan jalan berkenaan tanpa menyedari ia sebenarnya kes samun berkumpulan,” katanya.

Katanya, dia mula sedar berlaku kejadian jenayah apabila mangsa menjerit mengatakan duitnya dicuri manakala sekumpulan enam lelaki dilihat bertempiaran melarikan diri. SUMBER

0 ulasan:

Catat Ulasan